IP-telefonie: ook interessant voor uw bedrijf?

Ongetwijfeld hebt u al horen praten over VoIP of IP-telefonie. Dat is niet zomaar een alternatief voor de klassieke telefoonlijn in uw bedrijf, maar een totaaloplossing voor uw interne en externe communicatie.

 

 IP-telefonie

U telefoneert via het internet, doet videocalls, voert chatgesprekken, etc. Bovendien kunt u met Innovaphone PBX, onze oplossing voor IP-telefonie, statistieken bijhouden waarop u analyses kunt uitvoeren. De lessen die u daaruit trekt, kunt u gebruiken om nog efficiënter te werken.

Tot voor kort was het comfort van IP-telefonie enkel weggelegd voor grote bedrijven, maar tegenwoordig ligt dit ook binnen het bereik van kmo’s. Door over te schakelen op Innovaphone PBX profiteert u van heel wat voordelen:

  • U beheert al uw communicatiestromen via één systeem.
  • Uw medewerkers kunnen plaatsonafhankelijk werken en zijn altijd op hetzelfde nummer bereikbaar.
  • Uw gegevens worden op een veilige manier geëncrypteerd met de meest recente technologieën.
  • U kiest voor een modulair systeem dat makkelijk te implementeren is en nauwelijks onderhoud vereist.

Analyseren en optimaliseren

Daarnaast krijgt u ook toegang tot WQ Stats, een bijzonder handige reporting tool, waarmee u analyses  kunt maken van alle communicatie op uw werkvloer. Dat maakt het makkelijk om patronen te herkennen en, indien nodig, uw manier van werken bij te sturen.

Laat ons een voorbeeld geven. Als u merkt dat u vooral ’s morgens oproepen krijgt (of ’s avonds of op woensdagnamiddag), dan kunt u daar uw werkschema op afstemmen. Zo vermijdt u dat uw bedrijf onderbemand is op de allerdruktste momenten. Omgekeerd heeft het ook geen zin om op volle sterkte aanwezig te zijn tijdens kalme periodes.

Nog een voorbeeld uit de praktijk: u kunt makkelijk vaststellen dat bepaalde klanten of leveranciers buitensporig veel van uw tijd in beslag nemen, bijvoorbeeld door lange telefoontjes of chatsessies. Op basis van de data uit WQ Stats kunt u makkelijk de gepaste maatregelen nemen om efficiënter te werken.

Geïnteresseerd om IP-telefonie in uw bedrijf te implementeren? Neem vandaag nog contact met ons op.

Wilt u graag meer informatie over Comitor?