Communicatie is de spil van uw onderneming. Enerzijds richten medewerkers zich tot elkaar, anderzijds communiceer je dagdagelijks met klanten en leveranciers. Door de manier waarop deze bedrijfscommunicatie georganiseerd is, brengt het al dan niet spanningen, kosten of gemiste kansen met zich mee.
Unified Communications omvat alle mogelijke communicatievormen. Denk maar aan mail, telefonie, fax, videoconferences die gebundeld worden in één applicatie. Samen vormen ze een samenhangend beheer die routering mogelijk maakt over de verschillende toestellen heen.
Optimal Communications is een “Unified Communication as a Service” (UCaaS) oplossing die bedrijfstelefonie, virtuele vergaderingen, instant messaging, ofwel zakelijke chat, en het contactcenter in één toepassing combineert.
De laatste jaren is een exponentiële groei merkbaar in tools en communicatiemiddelen. Social Media en het internet hebben gezorgd voor een “always-on” mentaliteit en een “instant information” situatie. Met andere woorden, informatie is ten allen tijde raadpleegbaar. Vandaar dat het ook logisch is dat veel medewerkers te kampen krijgen met een enorme druk om altijd en overal bereikbaar te zijn.